Дослід поступово посідає усе більш вагоме місце у системі початкового навчання. Учень, який отримує знання про природу, сидячи у класі за партою, і учень, який засвоює знання про природу, спостерігаючи та досліджуючи об’єкти довкілля, розвиваються по-різному. Дитина переймається навіть маленьким дослідом, якщо вона зробила його сама.
Так, учні 3-Б класу, на уроці природознавства, провели “кольорові” досліди з теми «Властивості води». За допомогою баночок та харчових барвників діти спостерігали за змішуванням кольорів на прикладі паперових серветок. А от на пекінській капусті школярі досліджували: як “п’ють” воду рослини, як піднімається пофарбована рідина по судинам рослин, повільно фарбуючи їх у відповідний колір.
Спостерігаючи за капустою учні не тільки поглиблювали свої знання з природознавства, деякі навіть вирішили доповнити свою дієту капустою, але не фарбованою.