……..Назва говорить сама за себе – навчання на відстані. Це не обов’язково має на увазі сотні кілометрів між учителем і учнем. Дистанційне навчання – це перш за все відсутність необхідності ходити в який-небудь навчальний заклад в строго регламентований час, виконувати навчальну програму в установленому порядку. Дистанційне навчання забезпечує можливість учитися тоді, коли Вам це зручно, у тому темпі й у такі терміни, які Ви обираєте самі. При цьому не потрібно витрачати час на дорогу.
……..Дистанційне навчання в сучасному світі здійснюється за допомогою таких технологій, як Інтернет в голосовому й текстовому режимах, e-mail, телефонний і факсимільний зв’язок, відеоконференції, вебінари і, звичайно ж, традиційна пересилка навчальних матеріалів звичайною поштою (друкарських, аудіо, відео й електронних навчальних матеріалів). Ці технології утворюють сполучну ланку між учнем і учителем, яких можуть розділяти великі відстані, і забезпечують можливість щоденного спілкування.
Як це відбувається?
……..Учитися дистанційно можна самостійно й у on-line класі. Ви маєте можливість самі обрати, коли вчитися – вранці або ввечері, узимку або навесні. Ви можете обирати, чи займатися Вам удома або в одному з центрів дистанційного навчання. ……..Дистанційне навчання може бути таким же ефективним, як і традиційна форма навчання, особливо якщо технології і методи навчання підібрані адекватно завданням, бажанням і можливостям учня й учителя.
Дистанційне навчання – це вихід для тих, кому не вистачає часу?
……..Уважається, що дистанційне навчання – це єдино можливий спосіб отримати нові знання й навики для тих, хто велику частину дня зайнятий. Система дистанційного навчання дозволяє набути необхідних навичок і нові знання за допомогою власного персонального комп’ютера й виходу в мережу Інтернет. ……..Завдяки сучасним технологіям доступ до освіти мають люди, що страждають на фізичні недуги. Дистанційне навчання дозволяє реально вивчити будь-який предмет, не покидаючи власної квартири й навіть не встаючи з крісла.
Як можна отримати навчальну допомогу й матеріали?
……..За бажанням “дистанційний” учень отримує комплект навчальних матеріалів. Слід зазначити, що в такий комплект входять не тільки підручники, але й тексти лекцій, практикуми, завдання для самостійної роботи на різних носіях: традиційних паперових, CD, аудіо- і відеоносіях.
Наскільки ефективним є дистанційне навчання?
……..Ефективність дистанційного навчання досягається шляхом чіткого узгодження вимог і можливостей учня. Враховуються всі складнощі, з якими стикаються учитель і учень. Зазвичай, навчання проводиться з використанням декількох засобів спілкування одночасно, що вимагає від учнів бути в курсі всіх технологічних новинок. Ефективність дистанційного навчання заснована на тому, що учні самі відчувають необхідність подальшого навчання, а не піддаються тиску батьків, обставин, суспільних вимог тощо.
……..Слід також зазначити, що ефект у більшій мірі залежить від того, наскільки регулярно займається учень. Це пояснюється тим, що неможливо сформувати систему знань при нерівномірному навчальному навантаженні. Тому регламентованість та звітність – це важливі аспекти системи дистанційного навчання. За кожен пройдений розділ навчального матеріалу учень повинен звітувати перед учителем, і поки цього не відбудеться, рухатися в навчанні далі учню недоцільно.
Що можна віднести до найбільш очевидних плюсів дистанційного навчання?
……..Не раз наголошувалося на позитивних сторонах дистанційного навчання для людей, що живуть у віддалених районах країни, а також для тих, кому з тих або інших причин не вистачає часу на здобування освіти за традиційною схемою. До переваги дистанційного навчання відноситься також і той факт, що учень може сам обирати час навчання, а також самостійно визначати інтенсивність і тривалість занять. Учень дистанційного навчання не прив’язаний до жорсткого розкладу. ……..Будь-які труднощі та проблеми можуть бути вирішені в будь-який момент по електронній пошті. Можна також зв’язатися зі своїм учителем в режимі on-line й поставити йому всі питання на тему, що зацікавила. При системі дистанційного навчання зникає небезпека того, що оцінка буде винесена упереджено.
Невже система ДН така ідеальна, що у неї немає мінусів?
……..Безумовно, система не ідеальна. Перш за все, проблематична ідентифікація учня – перевірити, хто складає іспит, поки неможливо. Проте прагнучи виправляти недоліки, навчальні заклади, що практикують дистанційне навчання, включають у курс і обов’язкову очну сесію, у ході якої учні складають обов’язкові очні іспити, пред’являючи документ, підтверджуючий особу того, хто проходить випробування. ……..Крім того, для організації навчальних і екзаменаційних телеконференцій буває недостатньо пропускної спроможності телефонних ліній. Ще одна особливість, яка може негативно сприйматися учнями: у системі дистанційного навчання зникає безпосередній контакт між учителем і учнем.
Інформатика http://www.dlab.kiev.ua
Вчитися ніколи не пізно, шановні викладачі! Переконайтесь в цьому на сайті Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій і систем. http://www.osp.ru/school/
Міністерство освіти і науки України Інформаційні технології. Світ ПК. Компьютер у школі
Весела математика. Багато цікавої інформації, цікаві задачки, парадокси http://ist-matemat.at.ua/ та http://www.smekalka.pp.ru/math.html
Ці сайти спрямовані на поглиблене вивчення математики. Підходять для учнів з достатнім рівнем знань та тих, хто любить розв’язувати цікаві задачі, кросворди та головоломки. http://www.fxyz.ru/
Цей сайт можна назвати великою шпаргалкою для учнів, адже він містить прекрасно підібраний матеріал з таких предметів, як математика, фізика, хімія. Окрім теоретичних даних розміщені всі схеми та таблиці з відповідних предметів, які можуть знадобитися і бути використаними в навчальних цілях не тільки учнями, але й викладачами. http://kvant.mccme.ru/rub/12.htm
За сторінками шкільних підручників з математики
Портал для вчителя хімії http://lib.km.ru/?id=10500&Subject=30
Хімія – основи предмета та цікаві досліди www.college.ru/chemistry/index.html
Інтерактивний курс хімії, посилання на корисні ресурси для учнів http://www.xumuk.ru/ та http://alhimikov.net/
Містять підбірку таблиць, формул, теоретичного та практичного матеріалу для вивчення предмету. http://maratakm.narod.ru/
«Віртуальна школа» дозволяє учневі не тільки засвоїти матеріал, але й в режимі он-лайн виконати завдання та перевірити їх на правильність розв’язків. http://chemistry.ru/index.php, http://www.chemportal.org.ua/
«Хімічна азбука», «Коледж хімії» та «Хімічний портал» також стануть у пригоді при вивченні хімії. Кожен учень, переглянувши вищевказані посилання зможе для себе обрати той сайт, інформація на якому написана доступним для нього способом.
Всеукраїнська асоціація викладачів історії та суспільних дисциплін „Нова доба” http://litopys.narod.ru/
Сайт з історії Київської Русі та України. Містить літописи, історичні мапи, примірники давньоукраїнської та сучасної української літератури http://www.ukrhistory.narod.ru/
Українська історична електронна бібліотека http://www.heritage.com.ua/
Сторінка історії, присвячена пам’яткам української спадщини (дослідження, публіцистика, геральдика та ін.) http://www.history.com.ua/
Викладання історії в школах України, Питання до іспитів, корисні посилання (історія України та Всесвітня історія в Інтернеті, каталог навчальних закладів) http://www.warmuseum.kiev.ua/
Веб-сайт Національного музею історії Великої Вітчизняної війни 1941 – 1945 років http://character.webzone.ru/
Історія слов’янської писемності, палеографія. Фотографії рукописів, починаючи з ІХ ст. http://www.ancient.holm.ru/
Історія давніх та поява сучасних держав http://www.excurs.ru/
Довідкові матеріали з геральдики