Як відомо, п’ятикласник має адаптуватися до нового середовища: новий дитячий колектив та пов’язаний із цим інший рівень стосунків між дітьми; поява нових для дитини навчальних предметів та нових учителів; уміння застосовувати свої інтелектуальні можливості в нових умовах тощо. Для більшості дітей цей перехід – важливий крок у житті.
З метою подолання труднощів адаптації учнів 5 класу до навчання в основній школі 28 грудня 2016 року в гімназії «Ерудит» відбувся психолого-педагогічний консиліум.
Це ефективна організаційна форма методичної роботи, яка допомагає педагогам ураховувати рівень пізнавальної діяльності, з яким діти прийшли до 5 класу, психологічні особливості  10-11- річних школярів.
Психолог гімназії Швайка А.О. ознайомила присутніх із характеристикою молодшого підліткового віку та з результатами дослідження перебігу адаптаційного процесу в 5 класі, рекомендувала враховувати індивідуальні та психологічні особливості учнів.
Куратор класу Бутко А.І. акцентувала увагу на виховній роботі класного колективу. Презентувала роботу учнівського самоврядування та роботу з батьками.
Заступник директора Кайнова В.В. розповіла про ознаки успішної адаптації та про найоптимальніші варіанти реагування на прояви дезадаптації.
Відгуки вчителів, які працюють з даною категорією дітей,  дозволили стверджувати, що 5 клас – це сформований колектив зі своїми традиціями й особливостями. Учні володіють необхідними  знаннями, умінями  та  навичками для успішної адаптації в середній ланці гімназії. А цілеспрямована координація дій учителів, їхній професіоналізм і досвідченість сприятиме цьому.