…..Кожний гімназист неповторний, тому виникає необхідність у визначенні сильних та слабких сторін кожного учня та складанні програми, що відповідає її вимогам.
…..Обдаровані гімназисти дуже критичні до себе й часом відрізняються несприятливим Я- образом. Тому необхідно допомогти їм знайти реалістичне уявлення про себе. Допомагайте обдарованим учням виробити адекватну Я – концепцію та самооцінку, розвивати емпатію.
…..Результати навчання будуть кращими, якщо сім’я та гімназія працюють у тісному контакті. Тісно співпрацюйте з батьками обдарованих учнів, щоб розвинути здібності кожного гімназиста.
…..Обдарованих гімназистів відрізняє широке коло інтересів, тому програма має включати різноманітний навчальний матеріал.
Необхідно дбати про руховий та емоційний розвиток учня, її спілкування.
…..Розвиток наполегливості щодо досягнення мети.
…..Розвиток творчих здібностей.
…..Постійно працюйте над вихованням почуттів гімназистів, особливо обдарованих, вразливих і чутливих до всього , що стосується їхнього «Я».
…..Забезпечувати сприятливу емоційну атмосферу, адже гімназист набуває емоційного досвіду в процесі взаємодії з людьми.
…..Дотримуйтеся порядку й дисципліни, обдаровані учні, як і всі інші, повинні знати межу допустимої поведінки.
…..Скеровуйте енергію та творчість обдарованих гімназистів у потрібне русло, щоб їх праця приносила користь.
…..У роботі з обдарованими учнями використовуйте дослідницький метод, це активізує їхню роботу.
…..Привчайте обдарованих гімназистів працювати спільно, це допоможе їм легше адаптуватися до соціальних умов.

Для роботи з обдарованими гімназистами вчитель повинен:

  • Бути доброзичливим, чуйним , поважати право іншого бути не схожим на нього самого.
  • Знатися на психології обдарованих гімназистів, відчувати їхні потреби та інтереси.
  • Мати високий рівень інтелектуального розвитку.
  • Мати широке коло інтересів і вмінь.
  • Володіти почуттям гумору (але без схильності до сарказму).
  • Бути жвавим і активним .
  • Мати творчий нетрадиційний особистий світогляд.
  • Мати досить високу самооцінку, позитивну «Я-концепцію»
  • Бути емоційно стабільною людиною, тому що співпраця з обдарованим гімназистом потребує великих зусиль, які пов’язані з велике навантаження.
  • Мати здібність до індивідуалізації навчання.
  • Бути готовим до виконання різноманітних додаткових обов’язків, пов’язаних з навчанням обдарованих гімназистів.