Виховний простір

Ввести дитину в складний світ

людських стосунків – одне з

найважливіших завдань виховання.

В.О. Сухомлинський

Виховний простір Vyhovna-prostir-1024x519  

      Будь-яка дитина має золоте зерно душі, яке, потрапляючи на родючий ґрунт національного виховання, проростає паростками добра, правди, гідності, гордості.

      У закладі освіти створена нова парадигма виховання, яка спрямована на формування системи моральних і естетичних цінностей людини, усебічний розвиток індивідуальності, внутрішньої потреби в самовдосконаленні.

        Парадигма виховання:

  • ідея самовизначення особистості (формування культури життєвого самовизначення людини);
  • ідея спрямування виховання на особистість (у центрі уваги – дитина, особистість, її індивідуальні нахили, інтереси, своєрідність характеру);
  • ідея колективної спрямованості (переосмислення принципу «виховання в колективі й через колектив»;
  • ідея добровільності (без власної доброї волі дітей не можуть бути втілені ніякі ідеї виховання).

     Такий підхід до системи виховної роботи дає кожній дитині реалізувати себе, проявити свій талант, що, безперечно, надихає її на подолання труднощів, дає можливість відчути себе рівною серед рівних і водночас першою в певній галузі життєдіяльності, а звідси – радість у навчанні, пробудження енергії життя, формування людської гідності.

       В основі виховної системи закладу освіти – проектні технології, які передбачають гарантований кінцевий результат.

       Уся виховна робота гімназії будується на цільових проектах, серед яких «Києвознавство», «Живи, дерево»», «Витоки Шулявки», «Гімназійний театр», «Творча обдарованість», «Учнівське самоврядування» та інші, що дає можливість створити цілісну програму виховної роботи.

       Виховна діяльність у закладі освіти будується на традиціях і звичаях українського народу, вивченні його історичної та культурної спадщини, формуванні в підростаючого покоління високої патріотичної свідомості, готовності до виконання громадянських і конституційних обов’язків, поваги до державних символів України.

      Позаурочна виховна робота включає в себе проведення традиційних масових заходів, предметних декад, інтелектуальних марафонів, конкурсів, концертів, родинних свят, спортивних змагань, екскурсій та відвідування театрів, музеїв, виставок.

       Широкою й різноплановою є мережа гуртків і спортивних секцій, які охоплюють різноманітні сфери інтересів учнів.
       Роботою цих гуртків, секцій керують справжні ентузіасти своєї справи, які вміють зацікавити вихованців, наповнити їх життя новим змістом.
        Система виховної діяльності в закладі освіти має таку структуру:

Виховний простір Struktura-vyhovnoyi-roboty-1024x576

 

          Кожен педагог нашого закладу освіти усвідомлює кілька простих істин.

  • Істина перша. У школі виховує все: від манери вчителя спілкуватися з дітьми до кольору стін.
  • Істина друга. Дитина – це Дар Божий, який потрібно берегти.
  • Істина третя. Дитина – це Всесвіт, який потрібно вивчати.
  • Істина четверта. Дитина – це Талант, який потрібно розвивати.
  • Істина п’ята. Дитина – це наше Майбутнє, яке повинно бути кращим за нас.